Version 16.1 by Jan Šimeček on 2025/10/10 11:03

Show last authors
1 {{toc/}}
2
3 = Kontakty =
4
5 Telefon: +420 777 251 715 (běžné problémy v pracovní dny od **8:00-16:00**, od **16:00-17:00** pouze výpadky a blokující problémy)
6
7 E-mail: [[podpora@tritius.cz>>mailto:podpora@tritius.cz]]
8
9 = Nefunkčnost celého systému (systém vůbec neběží) =
10
11 * **v pracovní dny v době (8:00 - 17:00)**
12 *1. nahlásit výpadek na stránce [[https:~~/~~/vypadek.tritius.cz/>>url:https://vypadek.tritius.cz/]]
13 *1. volat na podporu Tritia: +420 777 251 715
14 * **mimo pracovní dobu**
15 *1. nahlásit výpadek na stránce [[https:~~/~~/vypadek.tritius.cz/>>url:https://vypadek.tritius.cz/]]
16
17 = Portál podpory =
18
19 Dostupnost 24/7.
20
21 == Zadávání požadavků ==
22
23 Pro vstup do **Portálu podpory klikneme na záložku**, která je dostupná přímo v systému Tritius. Tato záložka se zobrazuje pouze vybraným uživatelům z každé knihovny, kteří mají možnost k požadavkům přistupovat a zakládat nové.
24
25 [[image:1709207498781-942.png||height="531" width="1000"]]
26
27 (obr. 1)
28
29
30 Po kliknutí na záložku se nám otevře nové okno v prohlížeči, kde **se přihlásíme stejnými údaji**, kterými se přihlašujeme do Tritia.
31
32 [[image:1709207509665-961.png||data-xwiki-image-style-border="true" height="531" width="1000"]]
33
34 (obr. 2)
35
36
37 Následně si v seznamu **vybereme naši knihovnu**. V případě, že máte přístup pouze do jedné knihovny, provede se výběr automaticky.
38
39 [[image:1709207515916-412.png||data-xwiki-image-style-border="true" height="531" width="1000"]]
40
41 (obr. 3)
42
43
44 Poté v levém menu klikneme na možnost **Portál podpory**. Zde se zobrazují všechny naše vytvořené požadavky. Pro zapsání nového požadavku klikneme na tlačítko **Vytvořit** v modrém pruhu.
45
46 [[image:1710162949789-182.png||data-xwiki-image-style-border="true" height="527" width="1000"]]
47
48 (obr. 4)
49
50
51 Na stránce pro zadávání nového požadavku vyplníme **souhrnný název** požadavku, zvolíme **adekvátní prioritu** a vybereme **typ požadavku**. Poté co nejvýstižněji náš požadavek nebo problém popíšeme. Je vhodné k požadavku přidat také snímek obrazovky. To můžeme udělat přes tlačítko **Nahrát soubor** nebo zkopírovaný obrázek **vložit do popisu** požadavku. Když máme všechny údaje náležitě vyplněné, požadavek založíme kliknutím na tlačítko **Vytvořit**.
52
53 [[image:1709207527194-614.png||data-xwiki-image-style-border="true" height="530" width="1000"]]
54
55 (obr. 5)
56
57 == Zobrazení uzavřených požadavků ==
58
59 Na pravé straně obrazovky klikneme na **tlačítko s ikonou trychtýře**. Otevře se nám okénko s filtry pro hledání, kde v roletce **Stavy** vybereme možnost **Zavřeno**. Poté volbu potvrdíme kliknutím na tlačítko **Potvrdit**.
60
61 [[image:1710163778729-177.png||data-xwiki-image-style-border="true" height="527" width="1000"]]
62
63 (obr. 6)
64
65
66 Následně se nám zobrazí všechny **uzavřené** požadavky.
67
68 [[image:1710164773823-322.png||data-xwiki-image-style-border="true" height="527" width="1000"]]
69
70 (obr. 7)
71
72 == Přidělení přístupu do portálu podpory ==
73
74 Záložka Portál podpory **není** uživateli **přidělována automaticky**. Přístup musejí nastavit pracovníci podpory **manuálně na žádost uživatele**. Každá organizace by si měla zvolit **jednoho uživatele jako zástupce**, který bude za organizaci komunikovat, požadavky usměrňovat a zakládat nové. U stávajících zákazníků by to měl ideálně být uživatel, který již zadával požadavky do starého portálu podpory. Pokud jste přístup do starého portálu podpory měli zařízený a **zatím vám nebyl přidělen přístup** do nového portálu podpory, **kontaktujte nás** na e-mailu **[[podpora@tritius.cz>>mailto:podpora@tritius.cz]]** a zašlete nám **uživatelské jméno** účtu, kterým se přihlašujete do Tritia a **na kterém chcete přístup nastavit**. Heslo k účtu **nezasílejte**.
75
76 [[image:1709207543667-351.png]]
77
78 (obr. 8)
79
80 == Tipy a triky ==
81
82 === Zasílání e-mailových oznámení při změně stavu požadavku ===
83
84 V pravém dolním rohu **rozbalíme** kliknutím nabídku se jménem našeho uživatelského profilu a vybereme možnost **Upravit uživatelský profil**. Poté do okénka zadáme naše **aktuální heslo** a provedeme ověření kliknutím na **Ok**.
85
86 [[image:1709207548908-916.png||height="527" width="1000"]]
87
88 (obr. 9)
89
90
91 V našem profilu vyplníme políčko **e-mail** a změnu potvrdíme stisknutím tlačítka **Uložit**. Na tuto e-mailovou adresu nám poté budou zasílána oznámení, když dojde ke změně stavu našich požadavků.
92
93 [[image:1709207554152-390.png||height="527" width="1000"]]
94
95 (obr. 10)
96
97 === Vytváření snímků obrazovky ===
98
99 Pro vytváření snímků obrazovky můžeme použít aplikaci **Výstřižky**, která je přímo součástí Windows. Pomocí ní lze snadno udělat **snímek celé obrazovky** a rovnou ho uložit nebo zkopírovat jako obrázek bez nutnosti použití dalších nástrojů.
100
101 Ve spodní liště Windows klikneme na tlačítko **Start** a začneme psát "**výstřižky**". Vyhledanou aplikaci **Výstřižky** kliknutím **spustíme** a následně zvolíme možnost **Nový** pro vytvoření nového snímku. Tažením vybereme **vždy celou obrazovku** a kliknutím na ikonu **diskety** vzniklý snímek uložíme. V posledním kroku zadáme **vhodný název** obrázku a klikneme na tlačítko **Uložit**. Tento soubor poté můžeme nahrát jako přílohu k požadavku.
102
103 **[[Výstřižky>>attach:vystrizky.mp4]]** (vid. 1)
104
105 === Přidávání snímků obrazovky k požadavku ===
106
107 V okně s vytvářením nového požadavku klikneme na tlačítko **Nahrát soubor**. V průzkumníkovi souborů **vybereme snímek**, který chceme k požadavku nahrát, a klikneme na tlačítko **Otevřít**.
108
109 **[[Nahrání snímku>>attach:nahrani_snimku.mp4||target="_blank"]]** (vid. 2)
110
111
112 Druhou možností je vložit snímek přímo do popisu požadavku. V aplikaci **Výstřižky** klikneme pravým tlačítkem na snímek a zvolíme možnost **Kopírovat**. Poté se přesuneme do okna s vytvářením nového požadavku, klikneme pravým tlačítkem do pole s popisem a z nabídky vybereme možnost **Vložit**.
113
114 **[[Vložení snímku>>attach:vlozeni_snimku.mp4||target="_blank"]]** (vid. 3)
115
116
117 Obě tyto možnosti můžeme použít také na přidávání snímků při psaní komentářů k požadavkům.