Naposledy změněno Petr Benda 2025/01/28 11:37

Show last authors
1 {{toc/}}
2
3 = Nefunkčnost celého systému (systém vůbec neběží) =
4
5 * **v pracovní dny v době (8:00 - 16:00)**
6 *1. nahlásit výpadek na stránce [[https:~~/~~/vypadek.tritius.cz/>>url:https://vypadek.tritius.cz/]]
7 *1. volat na podporu Tritia: +420 777 251 715
8 * **mimo pracovní dobu**
9 *1. nahlásit výpadek na stránce [[https:~~/~~/vypadek.tritius.cz/>>url:https://vypadek.tritius.cz/]]
10
11 = Zadávání požadavků =
12
13 Pro vstup do **Portálu podpory klikneme na záložku**, která je dostupná přímo v systému Tritius. Tato záložka se zobrazuje pouze vybraným uživatelům z každé knihovny, kteří mají možnost k požadavkům přistupovat a zakládat nové.
14
15 [[image:1709207498781-942.png||height="531" width="1000"]]
16
17 (obr. 1)
18
19
20 Po kliknutí na záložku se nám otevře nové okno v prohlížeči, kde **se přihlásíme stejnými údaji**, kterými se přihlašujeme do Tritia.
21
22 [[image:1709207509665-961.png||data-xwiki-image-style-border="true" height="531" width="1000"]]
23
24 (obr. 2)
25
26
27 Následně si v seznamu **vybereme naši knihovnu**. V případě, že máte přístup pouze do jedné knihovny, provede se výběr automaticky.
28
29 [[image:1709207515916-412.png||data-xwiki-image-style-border="true" height="531" width="1000"]]
30
31 (obr. 3)
32
33
34 Poté v levém menu klikneme na možnost **Portál podpory**. Zde se zobrazují všechny naše vytvořené požadavky. Pro zapsání nového požadavku klikneme na tlačítko **Vytvořit** v modrém pruhu.
35
36 [[image:1710162949789-182.png||data-xwiki-image-style-border="true" height="527" width="1000"]]
37
38 (obr. 4)
39
40
41 Na stránce pro zadávání nového požadavku vyplníme **souhrnný název** požadavku, zvolíme **adekvátní prioritu** a vybereme **typ požadavku**. Poté co nejvýstižněji náš požadavek nebo problém popíšeme. Je vhodné k požadavku přidat také snímek obrazovky. To můžeme udělat přes tlačítko **Nahrát soubor** nebo zkopírovaný obrázek **vložit do popisu** požadavku. Když máme všechny údaje náležitě vyplněné, požadavek založíme kliknutím na tlačítko **Vytvořit**.
42
43 [[image:1709207527194-614.png||data-xwiki-image-style-border="true" height="530" width="1000"]]
44
45 (obr. 5)
46
47 = Zobrazení uzavřených požadavků =
48
49 Na pravé straně obrazovky klikneme na **tlačítko s ikonou trychtýře**. Otevře se nám okénko s filtry pro hledání, kde v roletce **Stavy** vybereme možnost **Zavřeno**. Poté volbu potvrdíme kliknutím na tlačítko **Potvrdit**.
50
51 [[image:1710163778729-177.png||data-xwiki-image-style-border="true" height="527" width="1000"]]
52
53 (obr. 6)
54
55
56 Následně se nám zobrazí všechny **uzavřené** požadavky.
57
58 [[image:1710164773823-322.png||data-xwiki-image-style-border="true" height="527" width="1000"]]
59
60 (obr. 7)
61
62 = Přidělení přístupu do portálu podpory =
63
64 Záložka Portál podpory **není** uživateli **přidělována automaticky**. Přístup musejí nastavit pracovníci podpory **manuálně na žádost uživatele**. Každá organizace by si měla zvolit **jednoho uživatele jako zástupce**, který bude za organizaci komunikovat, požadavky usměrňovat a zakládat nové. U stávajících zákazníků by to měl ideálně být uživatel, který již zadával požadavky do starého portálu podpory. Pokud jste přístup do starého portálu podpory měli zařízený a **zatím vám nebyl přidělen přístup** do nového portálu podpory, **kontaktujte nás** na e-mailu **[[podpora@tritius.cz>>mailto:podpora@tritius.cz]]** a zašlete nám **uživatelské jméno** účtu, kterým se přihlašujete do Tritia a **na kterém chcete přístup nastavit**. Heslo k účtu **nezasílejte**.
65
66 [[image:1709207543667-351.png]]
67
68 (obr. 8)
69
70 = Tipy a triky =
71
72 == Zasílání e-mailových oznámení při změně stavu požadavku ==
73
74 V pravém dolním rohu **rozbalíme** kliknutím nabídku se jménem našeho uživatelského profilu a vybereme možnost **Upravit uživatelský profil**. Poté do okénka zadáme naše **aktuální heslo** a provedeme ověření kliknutím na **Ok**.
75
76 [[image:1709207548908-916.png||height="527" width="1000"]]
77
78 (obr. 9)
79
80
81 V našem profilu vyplníme políčko **e-mail** a změnu potvrdíme stisknutím tlačítka **Uložit**. Na tuto e-mailovou adresu nám poté budou zasílána oznámení, když dojde ke změně stavu našich požadavků.
82
83 [[image:1709207554152-390.png||height="527" width="1000"]]
84
85 (obr. 10)
86
87 == Vytváření snímků obrazovky ==
88
89 Pro vytváření snímků obrazovky můžeme použít aplikaci **Výstřižky**, která je přímo součástí Windows. Pomocí ní lze snadno udělat **snímek celé obrazovky** a rovnou ho uložit nebo zkopírovat jako obrázek bez nutnosti použití dalších nástrojů.
90
91 Ve spodní liště Windows klikneme na tlačítko **Start** a začneme psát "**výstřižky**". Vyhledanou aplikaci **Výstřižky** kliknutím **spustíme** a následně zvolíme možnost **Nový** pro vytvoření nového snímku. Tažením vybereme **vždy celou obrazovku** a kliknutím na ikonu **diskety** vzniklý snímek uložíme. V posledním kroku zadáme **vhodný název** obrázku a klikneme na tlačítko **Uložit**. Tento soubor poté můžeme nahrát jako přílohu k požadavku.
92
93 **[[Výstřižky>>attach:vystrizky.mp4]]** (vid. 1)
94
95 == Přidávání snímků obrazovky k požadavku ==
96
97 V okně s vytvářením nového požadavku klikneme na tlačítko **Nahrát soubor**. V průzkumníkovi souborů **vybereme snímek**, který chceme k požadavku nahrát, a klikneme na tlačítko **Otevřít**.
98
99 **[[Nahrání snímku>>attach:nahrani_snimku.mp4||target="_blank"]]** (vid. 2)
100
101
102 Druhou možností je vložit snímek přímo do popisu požadavku. V aplikaci **Výstřižky** klikneme pravým tlačítkem na snímek a zvolíme možnost **Kopírovat**. Poté se přesuneme do okna s vytvářením nového požadavku, klikneme pravým tlačítkem do pole s popisem a z nabídky vybereme možnost **Vložit**.
103
104 **[[Vložení snímku>>attach:vlozeni_snimku.mp4||target="_blank"]]** (vid. 3)
105
106
107 Obě tyto možnosti můžeme použít také na přidávání snímků při psaní komentářů k požadavkům.