Naposledy změněno Jan Šimeček 2025/10/10 11:04

Hide last authors
Petr Benda 13.3 1 {{toc/}}
2
3 = Nefunkčnost celého systému (systém vůbec neběží) =
4
Jan Šimeček 16.1 5 * **v pracovní dny v době (8:00 - 17:00)**
Petr Benda 13.3 6 *1. nahlásit výpadek na stránce [[https:~~/~~/vypadek.tritius.cz/>>url:https://vypadek.tritius.cz/]]
7 *1. volat na podporu Tritia: +420 777 251 715
8 * **mimo pracovní dobu**
9 *1. nahlásit výpadek na stránce [[https:~~/~~/vypadek.tritius.cz/>>url:https://vypadek.tritius.cz/]]
10
Jan Šimeček 16.1 11 = Portál podpory =
Petr Benda 13.3 12
Jan Šimeček 16.1 13 == Zadávání požadavků ==
14
Petr Benda 13.3 15 Pro vstup do **Portálu podpory klikneme na záložku**, která je dostupná přímo v systému Tritius. Tato záložka se zobrazuje pouze vybraným uživatelům z každé knihovny, kteří mají možnost k požadavkům přistupovat a zakládat nové.
16
17 [[image:1709207498781-942.png||height="531" width="1000"]]
18
19 (obr. 1)
20
21
22 Po kliknutí na záložku se nám otevře nové okno v prohlížeči, kde **se přihlásíme stejnými údaji**, kterými se přihlašujeme do Tritia.
23
24 [[image:1709207509665-961.png||data-xwiki-image-style-border="true" height="531" width="1000"]]
25
26 (obr. 2)
27
28
29 Následně si v seznamu **vybereme naši knihovnu**. V případě, že máte přístup pouze do jedné knihovny, provede se výběr automaticky.
30
31 [[image:1709207515916-412.png||data-xwiki-image-style-border="true" height="531" width="1000"]]
32
33 (obr. 3)
34
35
36 Poté v levém menu klikneme na možnost **Portál podpory**. Zde se zobrazují všechny naše vytvořené požadavky. Pro zapsání nového požadavku klikneme na tlačítko **Vytvořit** v modrém pruhu.
37
38 [[image:1710162949789-182.png||data-xwiki-image-style-border="true" height="527" width="1000"]]
39
40 (obr. 4)
41
42
43 Na stránce pro zadávání nového požadavku vyplníme **souhrnný název** požadavku, zvolíme **adekvátní prioritu** a vybereme **typ požadavku**. Poté co nejvýstižněji náš požadavek nebo problém popíšeme. Je vhodné k požadavku přidat také snímek obrazovky. To můžeme udělat přes tlačítko **Nahrát soubor** nebo zkopírovaný obrázek **vložit do popisu** požadavku. Když máme všechny údaje náležitě vyplněné, požadavek založíme kliknutím na tlačítko **Vytvořit**.
44
45 [[image:1709207527194-614.png||data-xwiki-image-style-border="true" height="530" width="1000"]]
46
47 (obr. 5)
48
Jan Šimeček 16.1 49 == Zobrazení uzavřených požadavků ==
Petr Benda 13.3 50
Petr Benda 15.1 51 Na pravé straně obrazovky klikneme na **tlačítko s ikonou trychtýře**. Otevře se nám okénko s filtry pro hledání, kde v roletce **Stavy** vybereme možnost **Zavřeno**. Poté volbu potvrdíme kliknutím na tlačítko **Potvrdit**.
Petr Benda 13.3 52
53 [[image:1710163778729-177.png||data-xwiki-image-style-border="true" height="527" width="1000"]]
54
55 (obr. 6)
56
57
58 Následně se nám zobrazí všechny **uzavřené** požadavky.
59
60 [[image:1710164773823-322.png||data-xwiki-image-style-border="true" height="527" width="1000"]]
61
62 (obr. 7)
63
Jan Šimeček 16.1 64 == Přidělení přístupu do portálu podpory ==
Petr Benda 13.3 65
66 Záložka Portál podpory **není** uživateli **přidělována automaticky**. Přístup musejí nastavit pracovníci podpory **manuálně na žádost uživatele**. Každá organizace by si měla zvolit **jednoho uživatele jako zástupce**, který bude za organizaci komunikovat, požadavky usměrňovat a zakládat nové. U stávajících zákazníků by to měl ideálně být uživatel, který již zadával požadavky do starého portálu podpory. Pokud jste přístup do starého portálu podpory měli zařízený a **zatím vám nebyl přidělen přístup** do nového portálu podpory, **kontaktujte nás** na e-mailu **[[podpora@tritius.cz>>mailto:podpora@tritius.cz]]** a zašlete nám **uživatelské jméno** účtu, kterým se přihlašujete do Tritia a **na kterém chcete přístup nastavit**. Heslo k účtu **nezasílejte**.
67
68 [[image:1709207543667-351.png]]
69
70 (obr. 8)
71
Jan Šimeček 16.1 72 == Tipy a triky ==
Petr Benda 13.3 73
Jan Šimeček 16.1 74 === Zasílání e-mailových oznámení při změně stavu požadavku ===
Petr Benda 13.3 75
76 V pravém dolním rohu **rozbalíme** kliknutím nabídku se jménem našeho uživatelského profilu a vybereme možnost **Upravit uživatelský profil**. Poté do okénka zadáme naše **aktuální heslo** a provedeme ověření kliknutím na **Ok**.
77
78 [[image:1709207548908-916.png||height="527" width="1000"]]
79
80 (obr. 9)
81
82
83 V našem profilu vyplníme políčko **e-mail** a změnu potvrdíme stisknutím tlačítka **Uložit**. Na tuto e-mailovou adresu nám poté budou zasílána oznámení, když dojde ke změně stavu našich požadavků.
84
85 [[image:1709207554152-390.png||height="527" width="1000"]]
86
87 (obr. 10)
88
Jan Šimeček 16.1 89 === Vytváření snímků obrazovky ===
Petr Benda 13.3 90
91 Pro vytváření snímků obrazovky můžeme použít aplikaci **Výstřižky**, která je přímo součástí Windows. Pomocí ní lze snadno udělat **snímek celé obrazovky** a rovnou ho uložit nebo zkopírovat jako obrázek bez nutnosti použití dalších nástrojů.
92
93 Ve spodní liště Windows klikneme na tlačítko **Start** a začneme psát "**výstřižky**". Vyhledanou aplikaci **Výstřižky** kliknutím **spustíme** a následně zvolíme možnost **Nový** pro vytvoření nového snímku. Tažením vybereme **vždy celou obrazovku** a kliknutím na ikonu **diskety** vzniklý snímek uložíme. V posledním kroku zadáme **vhodný název** obrázku a klikneme na tlačítko **Uložit**. Tento soubor poté můžeme nahrát jako přílohu k požadavku.
94
95 **[[Výstřižky>>attach:vystrizky.mp4]]** (vid. 1)
96
Jan Šimeček 16.1 97 === Přidávání snímků obrazovky k požadavku ===
Petr Benda 13.3 98
99 V okně s vytvářením nového požadavku klikneme na tlačítko **Nahrát soubor**. V průzkumníkovi souborů **vybereme snímek**, který chceme k požadavku nahrát, a klikneme na tlačítko **Otevřít**.
100
101 **[[Nahrání snímku>>attach:nahrani_snimku.mp4||target="_blank"]]** (vid. 2)
102
103
104 Druhou možností je vložit snímek přímo do popisu požadavku. V aplikaci **Výstřižky** klikneme pravým tlačítkem na snímek a zvolíme možnost **Kopírovat**. Poté se přesuneme do okna s vytvářením nového požadavku, klikneme pravým tlačítkem do pole s popisem a z nabídky vybereme možnost **Vložit**.
105
106 **[[Vložení snímku>>attach:vlozeni_snimku.mp4||target="_blank"]]** (vid. 3)
107
108
109 Obě tyto možnosti můžeme použít také na přidávání snímků při psaní komentářů k požadavkům.