DKP - Merlin (Android)

Last modified by Petr Benda on 2024/06/03 09:44

Merlin (Android)

Nastavení nového Merlina

  1. Nastavení → Informace o telefonu → Číslo sestavení (aktivovat vývojářský režim)
  2. Nastavení → Systém → Pro vývojáře → Ladění přes USB → Zapnout
  3. Nastavení → Systém → Pro vývojáře → Výchozí konfigurace USB → Přenos souborů
  4. Nastavení → Systém → Jazyky a zadávání → Jazyky → Přidat jazyk → Čeština
  5. Nastavení → Systém → Datum a čas
    1. Používat čas sítě - Zapnout
    2. Časové pásmo → Region → Česko
  6. Nastavení → Systém → Další aktualizace systému → DOWNLOAD

Workflow inventury

  1. načíst data pro inventuru
  2. rozhodnout jestli pokračuji ve staré nebo chci zahájit novou
    • nová vyzve k potvrzení slovem ano a smaže předchozí data  (pokud nějaká existovala)
    • následně zvolíme jestli soubor chceme zvolit automaticky nebo ručně
  3. samotné revidování se zahájí výběr nebo načtením čipu místnosti
  4. projdu celou místnost
    • cílem je dostat se v kategorii očekáváno na 0
    • pokud se mi nedaří snížit očekáváno na 0, tak rozkliknutím kategorie se mohu podívat jaké předměty mi chybí a zkusit je fyzicky nalézt
      • pokud předmět najdu
        1. načtu ho skenerem (tlačítko na rukojeti)
        2. rozkliknu ho v očekáváno a dám ANO
  5. místnost ukončím kliknutím na Menu (pauza čtení)
  6. přejdu k další místnost a zopakuji bod 3., 4. a 5.
  7. bod 6. opakuji stále dokola
  8. jakmile mám všechny místnosti projité, tak v nabídce kliknu na Vyexportovat data
  9. připojím Merlina k PC pomocí kabelu (na Androidu musí být USB přepnuto na přenos dat)
  10. ve Windows aplikaci pokračuji záložkou Stažení dat z Merlina

Předměty nalezené v jiné místnosti se již nezobrazují v Očekáváno, jsou považovány za načtené, ale zároveň i načtení ve správné místnosti je zaznamenáno. Program na PC, pak provede vyhodnocení.

Při načítání se nad kategoriemi robrazuje nejsilnější čip:

  1. černá barva znamená, že do místnosti patří
  2. červená, že se jedná o předmět z jiné místnosti, po rozkliknutí mohu provést:
    1. dislokaci
    2. přemístění

Hledání čipu

1709203424236-195.png

PŘIDAT- přidá uživatelem zadaný čip do seznamu čipů k vyhledání

ODEBRAT- odebere označený čip ze seznamu čipů k vyhledání

VYHLEDEJ - vyhledá čipy v okolí a přidá do seznamu čipů k vyhledání

LOKALIZUJ VŠE - spustí vyhledávání všech čipů v seznamu

LOKALIZUJ JEDEN - spustí vyhledávání vybraného čipu v seznamu

1709203430946-866.png

NALEZEN - během hledání odebere vybraný čip ze seznamu

ZAMĚŘ - během hledání začne hledat pouze vybraný čip (hledání tedy přestane procházet celý seznam)

STOP - ukončí hledání

Vlevo nahoře se nachází animace, která ukazuje sílu signálu. Čím více procent, tím blíže je čip. Animace a hledaný čip mění barvu podle procent:

červená - čip není k nalezení, žlutá - blížíte se k čipu, zelená - čip je před Vámi

Hledání jednoho čipu

Vybere se jeden čip ze seznamu a pomocí tlačítka LOKALIZUJ JEDEN se spustí hledání vybraného čipu. Hledání se ukončí pomocí tlačítka STOP.

Hledání více čipů

Hledání všech čipů v seznamu se spustí pomocí tlačítka LOKALIZUJ VŠE. Celé hledání se ukončí pomocí tlačítka STOP.

Příklad jak postupovat při hledání:

  1. Merlin postupně prochází čipy (a jejich kombinace).
  2. Jakmile je signál větší než 0% ihned kliknout na Zaměř.
  3. Začne hledání pouze jednoho čipu.
  4. Až uživatel nalezne čip, tak pomocí tlačítka Nalezen ho odstraní ze seznamu.
  5. Aplikace pokračuje dál procházením čipů v seznamu (a jejich kombinací).

Inventura

Nejdříve je potřeba načíst data pro Inventuru:

1709203437632-779.png

Následně zvolte jestli chcete pokračovat v původní nebo začít novou:

1709203444029-211.png

Zvolte jestli chcete soubor se vstupními daty načíst automaticky nebo ho vybrat ručně:

1709203449468-463.png

Počkejte než se data naimportují:

1709203455304-171.png

Vyberte nebo načtěte místnost, kterou chcete začít:

1709203460261-893.png

1709203466742-869.png

Nahoře je zobrazena aktuálně revidující místnost. Pod počítadlem čipů se zobrazuje nejsilnější čip s popisem, pokud je nápis černý, tak to znamená, že patří do místnosti, naopak červená barva znázorňuje předmět z jiné místnosti.

Dole jsou čipy tříděny do základních kategorií:

  1. Očekáváno - předmět, který se má v místnosti nacházet a ještě nebyl načten (čipy nalezené v jiných místnostech se nezobrazují k vyhodnocení dojde v PC) 
  2. Neznámý předmět - předmět, který se nenachází v importovaných datech
  3. OK - očekávaný předmět, který byl úspěšně načten

Kategorii lze rozkliknout pro zobrazení výpisu předmětů:

1709203472579-830.png

V menu se můžete přepnout na revidování jiné místnosti (vybráním z roletky nebo načtením čipu místnosti)

1709203478481-645.png

Volbou výsledky lze zobrazit celkovou statistiku inventury, popřípadě jednotlivých místností:

1709203484192-847.png

Tlačítko Zapsat čipy umožňuje zápis viz Kapitola Zápis čipů.

Vyexportovat data připraví data pro import do PC.

Zápis čipů

Bez inventury

1709203489373-388.png

Tlačítko Nalézt čip vyhledá čipy v těsné blízkosti zařízení, kliknutím na čip se spustí skener čárových kódů, který uloží čárový kód do čipu.

Zápis je funkční pouze pokud je v těsné blízkosti pouze jeden čip.

S inventurou

1709203495254-192.png

Funguje stejně jako bez Inventury, pouze je potřeba vybrat i místnost do které předmět patří.